sobota, 17 marca 2018

HARRY POTTER BOOK TAG ⚡ [MALWINA & OLIWIA]


Hejka! Dzisiaj przychodzimy do was z nieco innym wpisem niż zwykle. Postanowiłyśmy odpowiedzieć na pytania tego tagu, ponieważ obie bardzo lubimy serię o słynnym czarodzieju, więc jeśli jesteście zainteresowani to zapraszamy do dalszej części. :)

~~~

1. Ulubiona książka. 

M: Zdecydowanie "Kamień filozoficzny" oraz "Więzień Azkabanu". Pierwszą część uwielbiam, ponieważ to ona wprowadziła mnie w świat Harry'ego Pottera, poznaliśmy większość postaci, miejsc, Hogwart i prawa rządzące światem magii. Trzecią część natomiast darzę taką sympatią ze względu na Lupina, wątek podróży w czasie oraz patronusy.

O: Książę Półkrwi. Uwielbiam klimat w tej książce i bardzo się cieszę, że w tej części rozwinęły się moi ulubieni bohaterowie.

2. Ulubiony film.

M: Szczególnie lubię ostatnie trzy części - "Księcia Półkrwi" i "Insygnie Śmierci". 

O: Jestem powtarzalna: Książę Półkrwi.

3. Najmniej ulubiona książka.

M: "Zakon feniksa"! Przez tę książkę ciężko mi było przebrnąć, ponieważ była po prostu... nudna. W dodatku pojawiła się tam Umbridge, która wyjątkowo mnie denerwowała.

O: Odpowiem jak większość - kocham wszystkie, ale może Zakon Feniksa najmniej. 

4. Części książek/filmów przy których płakałaś.

M: - "Czara ognia" - Scena pośmierci Cedrika, kiedy Harry wraca z jego ciałem i wszyscy się orientują, że Cedrik nie żyje. Moment, w którym jego tata to sobie uświadamia...  
- "Książę Półkrwi" - Śmierć Dumbledore'a oraz scena kolejna, gdy uczniowie podnoszą różdżki, przelatuje Fawkes... 
- "Insygnia Śmierci" - Wydaje mi się, że w tym przypadku płakałam jedynie na filmach. Przy scenie ze wspomnieniami Snape'a dot. jego miłości do Lily i jego prawdziwej twarzy oraz scena ukazująca martwych Lupina i Tonks... 

O: Czara Ognia, Zakon Feniksa, Książę Półkrwi i Insygnia Śmierci.

5. Jakbyś mogła być z dowolnym bohaterem to kto by to był?

M: Myślę, że byłby to Cedrik. Okej, uwielbiam Dracona Malfoy'a, jednak znając jego charakter, nie chciałabym wiązać się z osobą jego pokroju. Cedrik był super.

O: Draco Malfoy, bo to Draco Malfoy.

6. Ulubiona postać.

M: Hermiona Granger, z którą się utożsamiam, ponieważ tak jak ja uwielbia czytać książki i bardzo przykłada się do nauki.  Po za nią uwielbiam Dracona Malfoy'a, Snape'a, Lunę oraz Lupina.

O: Draco Malfoy (wiem, nie jestem wcale przewidywalna). Ale oprócz niego kocham też Snape'a i Dumbledore'a.

7. Jaki byłby twój patronus? 

M: Według testu z Pottermore byłby to szczur. 

O: Kiedyś pomyślałam sobie, że wilk, ale Pottermore najpierw przydzielił mi jakiegoś kota a za drugim razem kreta.



8. Jakbyś mogła mieć czarną różdżkę, kamień wskrzeszenia lub pelerynę niewidkę, to co byś wybrała?

M: Gdy przeczytałam to pytanie od razu pomyślałam o pelerynie niewidce, jednak po dłuższym zastanowieniu myślę, że wybrałabym kamień wskrzeszenia. Mogłabym przywrócić do życia kochaną przeze mnie osobą, a to jest warte wszystkiego.

O: Pelerynę niewidkę.

9. W jakim byłabyś domu?

M: Według Pottermore - w slytherinie. W sumie pasuje mi to, jakoś zawsze utożsamiałam się z tym domem.

O: Slytherin.

10. Jakbyś mogła spotkać dowolną osobę z obsady filmowej, kto by to był?

M: Tom Felton, Emma Watson i Helena Bonham Carter.

O: Zawsze mówiłam, że Alan Rickman, który był wybitnym aktorem. Teraz powiem, że Tom Felton, Daniel Radcliffe lub Emma Watson.

11. Czy grałaś w gry komputerowe?

M: Niestety nie.

O: Tak. We wszystkie poza Insygnią.

12. Na jakiej pozycji w quidditcha byś grała?

M: Chyba na żadnej. Żaden ze mnie sportowiec - niestety lub stety.

O: Jestem indywidualistką, więc myślę, że byłabym szukającym.

13. Czy podobało ci się zakończenie serii?

M: Niby tak, ale nie do końca. Podobało mi się to, że dobro zwyciężyło, tak jak powinno być. Natomiast fakt, iż zginęło wiele cudownych postaci jak np. Tonks, Lupin, Snape, Moody... już mi się nie podoba. Tak samo jak to z kim złączyli się główni bohaterowie. Jestem wielką przeciwniczką Romione oraz Hinny i uważam, że najlepiej byłoby, gdyby Harry z Hermioną byli razem. 

O: Cóż, powiem tak: Na początku nie mogłam wybaczyć Rowling, że Draco nie był na końcu z Hermioną, ale po przeczytaniu pewnego opowiadania jestem to w stanie wybaczyć i zaakceptować.

14. Ile dla ciebie znaczy Harry Potter?

M: Jest to jedna z moich ulubionych serii. Uwielbiam czytać fanfiki Dramione i powracać do książek co jakiś czas.
  
O: Harry Potter to duża część mojego dzieciństwa, setki godzin spędzonych na czytaniu książek, słuchania soundtracku i oglądaniu filmów o Harrym Potterze. Także znaczy dla mnie wiele, mam do całej serii ogromny sentyment.     



Będzie nam bardzo miło jeśli znajdziecie czas i napiszecie swoje odpowiedzi w komentarzach.
Do napisania!


  

zdjęcia: Oliwia 

2 komentarze:

  1. Fajny post bo kocham Harry'ego!
    1.Wszystkie, ale najbardziej chyba Insygnia śmierci!
    2. Więzień azkabanu - ten klimat !
    3. Hmmm ciężko, ale chyba Książe Półkrwi
    4. Wspomnienia Snape, Śmierć Zgredka oraz Albusa oraz Snape i innych
    5.Hmmm jestem z tych co uwielbiają ff z Snape ;)
    6. Hermiona i Luna i Snape
    7.kot
    8 peleryna niewidka
    9 Ravenclaw
    10 Emma Watson
    11 nie
    12 widz na trybunach ;)
    13 Tak ale wiadomo chciałąbym by się nie skończyła ;)
    14 Moja ukochana seria, moje hobby, sposób na wolny czas, gadżety, filmy, ff, ojjj dużo tego
    5

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że ktoś skusił się również odpowiedzieć na te pytanka :D

      Usuń