czwartek, 20 lipca 2017

WYDAWNICTWO ZE SŁOWNIKIEM // Alice's Adventures in Wonderland & The Wonderful Wizard of Oz

Cześć!
Dzisiaj przychodzę do was z innym postem niż zwykle. Dzięki uprzejmości Wydawnictwa [ze słownikiem] miałam możliwość przeczytania Alicji w Krainie Czarów oraz Czarnoksiążnika z Krainy Oz w oryginale. Już od dawna chciałam zapoznać się z jakimiś klasykami w języku angielskim, lecz bałam się, że jeśli już kupię je, to i tak będą leżeć na półce, ponieważ nie byłam do końca pewna mojej znajomości angielskiego. Miałam mieszane uczucia czy dam radę przeczytać całość. Na szczęście z pomocą przyszło Wydawnictwo [ze słownikiem]!

~~~

Może na sam początek kilka informacji o wydawnictwie:

"Wydawnictwo [ze słownikiem] oferuje unikalne na polskim rynku publikacje w języku angielskim wraz z podręcznym słownikiem angielsko-polskim.[...] Seria publikacji opracowanych i wydanych przez [ze słownikiem] ma na celu ułatwienie zrozumienia czytanych powieści. W odróżnieniu od wydawnictw dwujęzycznych pozostawia czytelnikowi interpretację znaczeń i kontekstów, a tym samym sprawia, że czytanie w języku obcym staje się nie tylko przyjemne ale i rozwija umiejętności językowe"
~ zesłownikiem.pl 

~~~

Teraz postaram się wam przybliżyć co znajduje się w każdej z książek i jaki jest sekret łatwiejszego czytania w języku obcym.

Poza oczywiście tekstem powieści, książka zawiera trzy słowniki:
1.Vocabulary of most common words.
Jest to słownik, który znajduje się zaraz po spisie treści. Przedstawia on najczęściej używane słowa w danej publikacji.


2. Podręczny słownik na marginesie.
Obok tekstu powieści, na każdej stronie znajduje się podręczny słowniczek z najtrudniejszymi wyrazami oraz tymi, które nie znajdują się w spisie najczęściej używanych słów.






3.Vocabulary.
Na końcu książki jest zamieszczony słownik wszystkich słów, które zostały użyte w danej publikacji.


~~~

Tym, co również charakteryzuje Wydawnictwo [ze słownikiem] jest przyporządkowanie książek do odpowiednich poziomów zaawansowania języka angielskiego.

1. Początkujący: A1 i A2
2. Średniozaawansowany: B1 i B2
3. Zaawansowany: C1 i C2

Dzięki temu podziałowi możemy dopasować swoją znajomość języka do trudności tekstu. Na stronie wydawnictwa możemy znaleźć spis aktualnych wydań książek wraz z dopisanym poziomem zaawansowania [ klik ].

~~~

Gdzie kupić i jaka cena?

Aby przejść do strony, gdzie można zakupić książki Wydawnictwa [ze słownikiem] wystarczy kliknąć w wybraną księgarnię:
allegro
empik
bonito.pl
merlin.pl
czytam.pl
taniaksiazka.pl
aros.pl

Cena według mnie naprawdę nie jest duża, ponieważ jak pewnie wiecie książki anglojęzyczne nie kosztują mało, natomiast publikacje tego wydawnictwa zaczynają się od 19 zł, więc według mnie jest warto.

~~~

Przejdźmy teraz do mojej opinii na temat przeczytanych książek:


Alicja w Krainie Czarów [Alice's Adventures in Wonderland] // Lewis Carroll

"Niezapomniana, klasyczna powieść na pograniczu snu i jawy. Magiczna podróż małej dziewczynki do fantastycznej krainy, w której wszystko może się zdarzyć. Tę powieść Lewisa Carrolla, wybitnego matematyka i profesora Oxfordu, uznano za arcydzieło literatury światowej. Doskonała lektura dla czytelnika w każdym wieku."
~ lubimyczytać.pl

Już od dzieciństwa zakochałam się w tej historii i było dla mnie zaszczytem czytanie jej w oryginale. Zarówno film, jak i książka bardzo przypadły mi do gustu. Uważam, że bohaterowie są bardzo ciekawie wykreowani. Uwielbiam ten cały absurd, który oplata fabułę. Wiem, że wielu starszym czytelnikom nie do końca podobało się to, co wytworzyła wyobraźnie autora, aczkolwiek ja to bardzo szanuję. Alicja w Krainie Czarów jest bardzo osobliwą książką i nie każdemu się spodoba, dlatego powinniście sami po nią sięgnąć jeśli jeszcze nie czytaliście aby się przekonać. Myślę, iż tą pozycję mogą czytać zarówno dorośli, jak i dzieci. Jest to jedna z tych powieści, które dorastają wraz z czytelnikiem. Nic dodać, nic ująć. Bardzo się cieszę, że ją przeczytałam.


 Czarnoksiężnik z krainy Oz [The Wonderful Wizard of Oz] // Lyman Frank Baum
„Czarnoksiężnik z krainy Oz” to niezapomniana przygoda dwunastoletniej Dorotki, która za sprawą potężnego tornada trafia do magicznej krainy Oz. Dziewczynka spotyka tam przyjaciół: Stracha na wróble, tchórzliwego Lwa oraz blaszanego Drwala, którzy pomagają jej dotrzeć do władcy tego świata. Dorotka wierzy że tylko z jego pomocą będzie mogła wrócić do domu"
~ lubimyczytać.pl

Mam z tą powieścią miłe wspomnienia, ponieważ czytałam ją wraz z moją młodszą siostrą ( która, dzięki Wydawnictwu [ze słownikiem] znacznie podszkoliła się w angielskim :D ). Mimo, iż jest to książka dla dzieci to nadal mi się podobała. Podczas czytania jeszcze bardziej polubiłam bohaterów. Podziwiam autora za wykreowanie tego magicznego świata, jestem pewna, że dużo pracy go to kosztowało. Powieść niesamowicie pobudza wyobraźnię, dlatego uważam, że powinny ją czytać przede wszystkim dzieci, które dopiero zaczytaną przygodę z książkami. Był to miły powrót do dzieciństwa.

~~~

Jeszcze raz serdecznie dziękuję Wydawnictwu [ze słownikiem] za możliwość współpracy :)







Autorka: Oliwia 
Data: 20.07.2017

4 komentarze:

  1. Mam Alicję w krainie czarów od tego wydawnictwa, jeszcze nie czytałam Ale mam zamiar niedługo;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama chętnie bym przeczytała taką książkę ze słownikiem. Mój angielski nie jest najlepszy i na pewno czytanie trochę mi w nim pomoże. Jeśli będę miała okazję to na pewno po nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiedziałem że taki istnieje, wygodny i podręczny, a zarazem dla każdego. Ktoś kto chce rozwijać język Angielski to idealnie pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, świetna sprawa. Mam nadzieję, że wkrótce stanie się to czymś na porządku dziennym.

    OdpowiedzUsuń